خدمات ما،افتخار ماست

مشاوره خانواده تلفنی در قزوین

مشاوره خانواده تلفنی در قزوین

 مشاوره خانواده تلفنی در قزوین تعریف

خانواده  درمانی نوعی روان درمانی است که کلیه اعضای یک خانواده هسته ای یا خانواده مادری را شامل می شود و در برخی موارد اعضای خانواده گسترده (به عنوان مثال پدربزرگ و مادربزرگ). یک درمانگر یا تیمی از درمانگران چندین جلسه برای کمک به خانواده ها در مقابله با موضوعات مهمی که ممکن است در عملکرد خانواده و محیط خانه دخالت کند ، انجام می دهد.

 هدف

 هدف خانواده درمانی ، کمک به اعضای خانواده در بهبود ارتباطات ، حل مشکلات خانوادگی ، درک و رسیدگی به شرایط خاص خانواده (به عنوان مثال مرگ ، بیماری جدی جسمی یا روحی ، یا مسائل کودک و نوجوان) و ایجاد یک محیط خانه با عملکرد بهتر است. برای خانواده های دارای یک عضو که یک بیماری جسمی یا روانی جدی دارند ، خانواده درمانی می تواند خانواده ها را در مورد این بیماری آموزش دهد و مشکلات مربوط به مراقبت از اعضای خانواده را برطرف کند.

برای دریافت مشاوره تماس حاصل فرمایید

43 52 907 909

تماس فقط از طریق تلفن ثابت

مشاوره خانواده برای کودکان و نوجوانان ، خانواده درمانی هنگامی که کودک یا نوجوان دارای شخصیت ،  اضطراب است  ، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد    یا اختلال خلقی که باعث اختلال در عملکرد خانواده و اجتماعی آنها می شود ، و هنگامی که یک خانواده پدری شکل می گیرد یا مشکل خود را برای سازگاری با زندگی جدید خانوادگی آغاز می کند. خانواده هایی که دارای ترکیبی از پیش زمینه های نژادی ، فرهنگی و مذهبی هستند و همچنین خانواده هایی که از زوج های همجنس و جوان تشکیل شده اند و فرزندان خود را پرورش می دهند نیز ممکن است از خانواده درمانی بهره مند شوند.

 

مشاوره خانواده آنلاین

شرح

 خانواده درمانی به طور کلی توسط یک درمانگر یا تیم درمانی انجام می شود که در تکنیک های خانواده و گروه درمانی آموزش دیده و با تجربه هستند. ممکن است درمانگران روانشناس ، روانپزشک ، مددکاران اجتماعی یا مشاور باشند. خانواده درمانی شامل چندین جلسه درمانی است که معمولاً حداقل در هر ساعت حداقل یک ساعت انجام می شود و در فواصل منظم (به عنوان مثال ، یک بار در هفته) برای چند ماه انجام می شود.

مشاوره خانواده تلفنی در قزوین به طور معمول ، خانواده درمانی برای رفع یک مشکل خاص مانند نوجوان مبتلا به یک اختلال روانشناختی یا سازگاری با مرگ در خانواده آغاز می شود. با این حال ، به طور مکرر ، جلسات درمانی مشکلات دیگری را در خانواده از جمله مشکلات ارتباطی نشان می دهد. در یک جلسه درمانی ، درمانگران به دنبال تجزیه و تحلیل روند تعامل و ارتباطات خانوادگی به عنوان یک کل هستند و با اعضای خانواده خاص طرف نمی شوند. درمانگرانی که به عنوان تیم فعالیت می کنند می توانند در طول جلسه رفتارهای جدیدی را برای خانواده انجام دهند.

 خانواده درمانی براساس تئوری سیستمهای خانوادگی استوار است ، که در آن خانواده به عنوان یک ارگانیسم زنده و نه فقط به جمع اعضای فردی آن نگاه می شود. خانواده درمانی از نظریه سیستمها برای ارزیابی اعضای خانواده بر حسب موقعیت یا نقش آنها در کل سیستم استفاده می کند. با تغییر نحوه کار سیستم به جای تلاش برای رفع یک عضو خاص ، مشکلات با آنها درمان می شوند. نظریه سیستم های خانواده بر اساس چندین مفهوم اصلی بنا شده است.

 

مرکز مشاوره خانواده تلفنی

مفاهیم در خانواده درمانی

 مشاوره خانواده تلفنی در قزوین بیمار   شناسایی شده بیمار مبتلا به علائم بیماری خانواده را تحت معالجه قرار داده است. كودكان و نوجوانان در خانواده درمان غالباً هستند. مفهوم توسط خانواده درمانگرها مورد استفاده قرار می گیرد تا خانواده از سرپا نگه داشتن یا استفاده از او به عنوان روشی برای جلوگیری از بروز مشکلات در بقیه سیستم استفاده کنند.

  مشاوره طلاق رایگان تعادل هوموستاز به این معنی است که سیستم خانواده به دنبال حفظ سازمان و عملکرد معمول خود در طول زمان است و تمایل دارد در برابر تغییر مقاومت کند. خانواده درمانگر می تواند از مفهوم هوموستاز استفاده کند تا توضیح دهد چرا یک علائم خانوادگی خاص در یک زمان معین ظاهر شده است ، چرا یک عضو خاص به تبدیل شده است ، و چه زمانی ممکن است با شروع تغییر خانواده اتفاق بیفتد.

 زمینه   گسترده خانوادگی زمینه گسترده خانواده شامل خانواده فوری و شبکه پدربزرگ و مادربزرگ و سایر اقوام خانواده است. این مفهوم برای توضیح انتقال بین نسلی نگرش ها ، مشکلات ، رفتارها و سایر موضوعات استفاده می شود. کودکان و نوجوانان غالباً از خانواده درمانی بهره مند می شوند که شامل خانواده گسترده می شود.

 تفاوت:   تمایز به توانایی هر یک از اعضای خانواده برای حفظ احساس خویشتن ، در عین حال که از نظر عاطفی با خانواده متصل است ، اشاره دارد. یکی از نشانه‌های یک خانواده سالم ، ظرفیت آن است که به اعضای مختلف اجازه تمایز قائل شود ، در حالی که اعضای خانواده هنوز هم احساس می کنند که در وضعیت خوب خانواده عضو هستند.

 

مشاوره خانواده حضوری

مثلثی روابط   نظریه سیستم های خانواده معتقد است که روابط عاطفی در خانواده معمولا مثلثی هستند. هر زمان که دو عضو در سیستم خانواده با یکدیگر مشکل داشته باشند ، یک عضو سوم را به عنوان راهی برای تثبیت روابط خود “مثلث می کنند”. مثلث های موجود در یک سیستم خانوادگی معمولاً به شکلی در هم تنیده می شوند که هموستاز خانواده را حفظ می کند.

مشاوره خانواده تلفنی در قزوین مثلث های خانوادگی مشترک شامل کودک و والدین او می شود. دو فرزند و یک والدین؛ پدر و مادر ، فرزند و مادربزرگ و مادربزرگ؛ سه خواهر و برادر؛ یا زن ، شوهر ، زن و شوهر  در اوایل سال 1390، یک تئوری جدید سیستم ، چند سیستم درمانی، در خانواده درمانی به کار رفته است و بیشتر اوقات در یک خانه مستقر برای خانواده های کودکان و نوجوانان با اختلالات عاطفی جدی انجام می شود. اغلب به عنوان “رویکرد سیستم های زیست محیطی خانواده” شناخته می شود زیرا محیط زیست خانواده را مشاهده می کند ، متشکل از سیستم های مختلفی که خانواده و کودک با آنها تعامل دارند (به عنوان مثال خانه ، مدرسه و جامعه).

Share this post on:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

ارتباط با ما

ارتباط با ما

آدرس : تهران باقرخان ،ساختمان باقرخان ، پلاک 64 واحد 13 تلفن : 02166432409

گروه مشاوره مالیم در خدمت شما عزیزان می باشد تا در کوتاه ترین زمان ممکن درخواست شما عزیزان رو برطرف سازد.

آیکون های اجتماعی

open
open

تماس فقط از طریق تلفن ثابت
———————————————-

43 52 907 909