خدمات ما،افتخار ماست

مشاوره افسردگی بارداری تلفنی

مشاوره افسردگی بارداری تلفنی

مشاوره افسردگی بارداری تلفنی علائم ، علائم و درمان

قرار است دوران بارداری یکی از خوشبخت ترین دوران زندگی زن باشد ، اما برای بسیاری از خانم ها این زمان سردرگمی ، ترس ، استرس و حتی افسردگی است. طبق کنگره زنان و زایمان ، بین 14 تا 23 ٪ از خانمها با برخی از علائم افسردگی در دوران بارداری دست و پنجه نرم می کنند.

افسردگی نوعی اختلال خلقی است که در هر مقطع زمانی در طول زندگی از هر 4 زن یک نفر را تحت تأثیر قرار می دهد ، بنابراین نباید جای تعجب داشت که این بیماری همچنین می تواند زنان باردار را لمس کند. اما اغلب اوقات ، افسردگی در دوران بارداری به درستی تشخیص داده نمی شود ، زیرا مردم فکر می کنند این نوع دیگری از عدم تعادل هورمونی است.

برای دریافت مشاوره تلفنی با ما تماس حاصل فرمایید

43 52 907 909

تماس فقط از طریق تلفن ثابت

این فرض می تواند برای مادر و نوزاد متولد نشده خطرناک باشد. افسردگی در دوران بارداری بیماری است که قابل درمان و مدیریت است؛ با این حال ، مهم است که ابتدا به دنبال کمک و پشتیبانی باشید.

افسردگی در بارداری چیست؟

افسردگی در دوران بارداری ، یا افسردگی ضد قطره ، یک اختلال خلقی درست مانند افسردگی بالینی است. اختلالات خلقی بیماری های بیولوژیکی است که شامل تغییراتی در شیمی مغز است.

مشاوره بارداری تلفنی در تهران در دوران بارداری ، تغییرات هورمون می تواند بر مواد شیمیایی موجود در مغز شما تأثیر بگذارد ، که مستقیماً با افسردگی و اضطراب مرتبط است. اینها با شرایط دشوار زندگی تشدید می شود که می تواند منجر به افسردگی در دوران بارداری شود.

مشاوره افسردگی بارداری

علائم افسردگی در دوران بارداری چیست؟

زنان مبتلا به افسردگی معمولاً به مدت 2 هفته یا بیشتر برخی از علائم زیر را تجربه می کنند:

•غم مداوم

•تمرکز مشکل

•خواب خیلی کم یا زیاد است

•از دست دادن علاقه به فعالیتهایی که معمولاً از آنها لذت می برید

•تکرار افکار مرگ ، خودکشی یا ناامیدی

•اضطراب

•احساس گناه یا بی فایده

•تغییر در عادات غذا خوردن

عوامل احتمالی افسردگی در دوران بارداری چیست؟

•مشکلات روابط

•سابقه خانوادگی یا شخصی افسردگی

•درمان ناباروری

•از دست دادن بارداری قبلی

•وقایع استرس زا در زندگی

•عوارض بارداری

•سابقه سوءاستفاده یا تروما

آیا افسردگی در دوران بارداری می تواند به کودک من آسیب برساند؟

افسردگی که درمان نشود می تواند خطرات خطرناکی برای مادر و نوزاد به همراه داشته باشد. افسردگی بدون درمان می تواند منجر به تغذیه ضعیف ، نوشیدن ،  سیگار کشیدن و رفتارهای خودکشی شود ، که می تواند باعث تولد زودرس ، وزن کم هنگام تولد و مشکلات رشدی شود. زنی که افسرده است ، اغلب قدرت و تمایل به مراقبت کافی از خود و یا کودک در حال رشد را ندارد.

نوزادان متولد شده از مادرانی که افسرده هستند ، ممکن است کمتر فعال باشند ، توجه کمتری نشان دهند و نسبت به نوزادانی که برای مادرانی که افسرده نیستند متولد شوند ، بیشتر عصبانی می شوند. به همین دلیل گرفتن کمک مناسب برای مادر و نوزاد بسیار مهم است.

درمان افسردگی در دوران بارداری چیست؟

مشاوره افسردگی بارداری تلفنی اگر احساس می کنید ممکن است با افسردگی دست و پنجه نرم کنید ، مهمترین قدم درخواست کمک است. در مورد علائم و مبارزات خود با ارائه دهنده خدمات درمانی صحبت کنید. ارائه دهنده خدمات درمانی شما بهترین ها را برای شما و کودک شما می خواهد و ممکن است در مورد گزینه های درمانی برای شما صحبت کند.

گزینه های درمانی برای زنان باردار می تواند شامل موارد زیر باشد:

•گروه های پشتیبانی

•روان درمانی خصوصی

•دارو

•نور درمانی

مرکز مشاوره افسردگی بارداری

آیا داروهای ایمن برای درمان افسردگی در دوران بارداری وجود دارد؟

در مورد ایمنی و اثرات طولانی مدت داروهای ضد افسردگی که در دوران بارداری مصرف می شود ، بحث های زیادی وجود دارد. برخی تحقیقات اکنون نشان می دهد که برخی از داروهای مورد استفاده در درمان افسردگی ممکن است با مشکلات در نوزادان از قبیل ناهنجاری های جسمی ، مشکلات قلبی ، فشار خون ریوی و وزن کم هنگام تولد مرتبط باشد.

یک زن با افسردگی خفیف تا متوسط ​​ممکن است بتواند علائم خود را با گروه های حمایتی ، روان درمانی و درمان سبک مدیریت کند. اما اگر یک زن باردار با افسردگی شدید روبرو است ، معمولاً ترکیبی از روان درمانی و دارو توصیه می شود.

زنان باید بدانند که تمام داروها از جفت عبور کرده و به نوزادان خود می رسند. اطلاعات کافی در مورد اینکه کدام داروها کاملاً بی خطر هستند و کدام یک از آنها خطرات دارند ، در دست نیست.

اما هنگام درمان افسردگی عمده ، باید خطرات و مزایا از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. داروهایی که با کمترین خطر برای کودک می توانند بیشترین کمک را داشته باشند باید با دقت در نظر گرفته شوند.

مشاوره افسردگی بارداری تلفنی اگر به نظر می رسد دارو بهترین درمان برای افسردگی شما است ، تشکیل تیم درمانی مشترک بهترین روش عملی است. این شامل ارائه دهنده مراقبتهای قبل از تولد و ارائه دهنده سلامت روان شما می شود. از هر دو حرفه مراقبت بهداشت بخواهید که بهترین روش درمانی برای شما و کودک شما کدام است. دریابید که آیا گزینه هایی برای داروها دارید یا در مورد آنها تحقیق کنید

Share this post on:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

ارتباط با ما

ارتباط با ما

آدرس : تهران باقرخان ،ساختمان باقرخان ، پلاک 64 واحد 13 تلفن : 02166432409

گروه مشاوره مالیم در خدمت شما عزیزان می باشد تا در کوتاه ترین زمان ممکن درخواست شما عزیزان رو برطرف سازد.

آیکون های اجتماعی

open
open

تماس فقط از طریق تلفن ثابت
———————————————-

43 52 907 909